Wednesday, July 17, 2013

Tirsdag på Moldejazz 2013




Det skjer mye bra på Moldejazz altså, om noen skulle tvile, midt oppi all sytingen over regnet. (Jeg syter selv, det er ikke det!).

Tirsdag fikk jeg med meg Tim Berne´s Snakeoil på tidlig ettermiddag. Tim Berne (alto), Oscar Noriega (clarinets), Matt Michell (piano) og Ches Smith (dr, perc) utgjør et band som hadde fortjent stinn brakke, og masse omtale. De spilte en helt suveren konsert. Ganske så gjennomkomponert, men med imponerende soli fra alle fire, der jeg har lyst å gi en ekstra stjerne til Noriega.

ECM-utgivelsen "Snakeoil" (2012) er fortsatt fin!

Jeg fikk lov til å være lenge oppe på en vanlig tirsdag for å høre Stian Westerhus & Pale Horses! Her fikk jeg litt sjokk, da Westerhus ga seg til å synge, og gjorde mer rocka saker enn forventet, men det gikk bra!

Trioen er kanskje ny, men samarbeidspartnerne er ikke ferske, da Øystein Moen trakterer keyboard og Erland Dahlen trommer.

Fin konsert (flere nevner assosiasjoner til Sigurd Ros!) og veldig flott lyssatt!

No comments: