Saturday, June 29, 2013

Lokalnytt



Jeg har gått alvorlig lite på tur i det siste! Her viser det seg at Munkebotn Sti og Renneprosjekt (navnet sitt!!) har jobbet hardt i mitt lokale favoritt-turterreng, uten at jeg har merket noe som helst!

De har rett og slett restaurert et gammelt rennesystem, som ble bygget på slutten av 1800-tallet for å øke tilsiget til Munkebotsvannet.

Etter en natt der det virkelig hadde plasket ned, skjønte jeg ikke hvorfor det var tomt for vann nederst i renna, før jeg kom meg lenger opp og fikk se reguleringsmekanismen. Artig!

Sikter du deg inn mot Sandvikshytten, så kan du beskue resultatet selv, med eller uten vann.
Her har du kart, om du ikke er lokalkjent.

God tur!

En liten oppfølging 30. juni, med rester av den opprinnelige renna.

5 comments:

Ulrikke said...

Sandvikshytten blir neste turmål

Svenn said...

That´s the spirit!

troblo said...

Er det ikke Sandviksguttene i samarbeid med en annen gjeng som står for restaureringen? De begynte for flere år siden, så stoppet det opp, men NÅ altså!

Svenn said...

Den bratteste kneika nær Sandvikshytten, har fått brede, fine trapper også.

troblo said...

Jepp, var forbi for et par vikker siden.