Monday, May 27, 2013

Nattjazz søndag 26. mai




Snakk om variert program på Nattjazz søndag!
Tidsnød og en smule sliasje på femte dagen, gjorde at jeg måtte prioritere hardt, og fikk meg to hele konserter.

- Først ut var Arve Henriksen med buekorpset sitt (som han selv kalte dem), nemlig Ingar Zach, Audun Kleive, Jan Bang og Helge Nordbakken! Rytmesterkt og flott, med solid trøkk, og gode doser med Henriksens trompet spill og sang.
Når du i tillegg har lekre visuals ved Tord Knutsen blir det så godt som perfekt!

- Oppe i studio USF serverte Helge Sten og John Paul Jones i Minibus Pimps en konsert som kan bli mytisk etterhvert som vi skryter av å ha vært der. Tung elektronika, mørk ambient og buldrende støy, som fikk lokalene til å riste såpass at jeg så en på Instagram trodde han hadde stått på en vulkan. Fantastisk opplevelse!
Jeg går ut fra at de fortsatt jobber med programmet KYMA, som ble presentert under PUNKT i 2011?

Senere på kvelden dukket John Paul Jones opp for å spille mandolin sammen med Bonnie Prince Billy og Dawn McCarthy, og ikke minst Susanna Wallumrød, men det fikk ikke jeg med meg.
Fin festivalsynergieffekt, eller noe sånt.

No comments: