Tuesday, January 08, 2013

Nesten Wyatt nytt

David Bowie er ute med ny låt. Ghasp!! Helt plutselig!

Sjekk ut låten "Where are we now" og videoen borte på den nye websiden hans (eller på Vimeo).
Selv om det ligger en haug kopier på YouTube, så får jeg la være å embedde videoen her, siden bursdagsbarnet (grattis med 66 i dag Bowie!) tydeligvis ikke vil det.

Albumet "The Next Day" kommer i mars.

Jeg syns låten er sabla fin, og veldig mange på Twitter syns den minner om Robert Wyatt! Ka dokker trur?

Men selv en så kul fyr som Bowie kan gjøre en kjempetabbe! I videoen har han på seg en T-skjorte med påskriften "m/s Song of Norway". Mannen kommer til å bli plaget av norske journalister om dette til han er 70 minst!

Siden Wyatting alltid er på desperat jakt etter Wyatt-nytt, så kan jeg jublende meddele at jeg har tilbragt litt tid med Viv Albertine (husker du The Slits?), og hennes album "The Vermillion Border", borte på Spotify i dag. Der oppdaget jeg at vår mann Robert Wyatt nevnes under oppramsingen av hva som er engelsk. Det skjer på låten "Still England". Artig!

1 comment:

Anonymous said...

ja den var wyattsk synger like sårt og nasalt - la mannen få være i fred selv om han har unnet seg et cruise på ms norway etter lang tids sykdom....