Tuesday, November 06, 2012

Robert Wyatt - coverlåter og hyllester



Siden dere selvsagt har gått til anskaffelse av alle albumene til Robert Wyatt nå, er det bare å gå på jakt etter plater der folk speller Wyatt!

Jeg har vært innom mange i bloggen såklart, som Mop Meuchine, The Unthanks, Orchestre National de Jazz osv, så i dag bare et hint om to bra utgivelser som kom før jeg begynte å blogge.

Fra Østerrike leverer Cpt. Kirk & The More Extended Versions "Round About Wyatt" (1994), og forskjellige artister (under ledelse av Annie Whitehead) serverer "Soupsongs Live. The Music of Robert Wyatt" (2000).

Jeg bestemte meg en gang for lenge siden, at det ikke ville være sunt for min bankkonto, om jeg begynte å shoppe på eBay (og derfor mangler jeg flere spennende saker, som sikkert burde dras frem), men du tar sikkert sjansen, og skaffer disse. De er neppe på en strømmetjeneste nær deg?

Det meste du trenger av informasjon om andre artister, som gjør låter av Robert Wyatt, finner du akkurat her.

No comments: