Monday, November 05, 2012

Bobby Bradford et al: Kampen


Sjekk ut dette bandet her:
Bobby Bradford - cornet
Frode Gjerstad - clarinets and alto sax
Ingebrigt Håker Flaten - bass
Paal Nilssen-Love - drums

Både denne gjengen, og de ulike musikerne hver for seg, har selvsagt vært innom bloggen her utallige ganger, men nå er altså denne gruppa ute med nytt album, kalt "Kampen", på NoBusiness (Litauen).

Du får noe som sikkert er frijazz, men det høres ganske så svingende ut også. Tenk Ornette Coleman, som Bobby Bradford har spilt med.
Dere har vel merket at jeg aldri (sjelden?) prøver å late som om jeg er musikk-kunnig utover fan-nivå (type "kul plate da"), men her må det da være lov å hevde at samspillet er strålende?

Musikken er innspilt live under Kampenjazz i Oslo, november 2010, men publikum er ikke hørbart.

Albumet er utgitt i 300 eksemplarer på vinyl, helt uten nedlastingskode (dessverre).
NoBusiness yter bra service, jeg hadde albumet i hus under en uke etter at det var bestilt.

Og låttitlene er min form for humor:
1: This is
2: A live
3: Recording from
4: Kampen, Oslo

Cover design: Dansas Mikailionis

La meg også minne om albumet "Reknes" med de samme musikerne (Circulasione Totale 2009), innspilt i Reknes under Moldejazz 2008 og "Dragon" med Bradford, Gjerstad og Nilssen-Love (PNL Records 2012). Sistnevnte album er innspilt live på Klub Drago i Poznan (Polen) noen dager før "Kampen". Kjøp alle sammen!

No comments: