Sunday, September 02, 2012

Pannekaker med Bergen Impro Storband og Jazkamer








Lørdag 1. september arrangerte Avgarde og Ny Musikk konsertserien "Pannekaker" i Bergen. Jeg maktet å få med meg fem av syv Jazkamer-konserter med Bergen Impro Storband.

Turnelista (som jeg har postet før også) var som følger: 10:00 Bergen Offentlig Bibliotek, 12:00 Konsertpaleet KP 9, 14:00 Bredsgården, Bryggen. 16:00 Studentsenteret, 18:00 Musikkpaviljongen, 20:00 Bergen Kjøtt, 22:00 Kosmo.

Jeg hadde forventet litt bråk, siden Lasse Marhaug og John Hegre stod bak, men de nøyde seg med å instruere Bergen Impro Storband.
Øreproppene ble liggende i lomma hele dagen, da det utelukkende ble spilt langsomtflytende, lavmelt improv.

Særlig syns jeg det fungerte fint på inne på Bergen offentlige bibliotek, der musikken blandet seg med lyden fra bibliotekarer, lånere og kopimaskiner og under svalegangene på Bryggen, hvor mange av Bergenserne og turistene bare ante at noe foregikk, og fikk noen sekunders undring helt gratis på en vanlig lørdag.

Bildene over er fra biblioteket, Bryggen, kinoen, Studentsenteret og Bergen Kjøtt.
Det ligger også alt for mange bilder på Flickr.

No comments: