Thursday, August 09, 2012

Celer - Machinefabriek


Video: Marco Douma

Jeg har ikke svømt i sommer, men de siste dagene har jeg i alle fall badet i en strøm av ambient/elektronika fra Celer (Will Long) og Machinefabriek (Rutger Zuydervelt).

Begge disse ser ut til å gitt ut en haug plater, men er nye bekjentskaper for meg.
Jeg har rukket å sjekke flere album fra Celer, og liker den melankolske og svevende stemningen på f.eks. "Evaporate and wonder" og "Lightness and irresponsibility", samt bruken av samplinger fra f.eks filmer (tror jeg!), som en lang samtale på japansk på "Redness and perplexity".

Ambient musikk kan jo egentlig vare evig, men Celer og Machinefabriek har greid å tilpasse det til 7"-format også!
Nydelige "Hei"/"Sou" kan kjøpes digitalt, eller på vinyl (250 kopier), eller høres på Soundcloud.

No comments: