Monday, July 09, 2012

John Greaves: Verlaine 2


For omtrent akkurat 4 år siden (!) hadde jeg en ørliten bloggpost om John Greaves og hans album "Verlaine", med tekster av poeten Paul Verlaine og musikk av Greaves.

Nå er John Greaves tilbake med del to, "Divine Ignorante" på Cristal Records (2012).
Det er fortsatt fransk, men melodiene er kanskje mer nynnbare enn mange på forrige utgivelse. Det er ikke mange kvekk jeg forstår, men jeg liker det uansett!
Det er sannsynligvis et teksthefte med CD-utgivelsen (jeg nøyde meg med mp3 denne gangen), men Paul Verlaine har jo falt i det fri, som det heter, og tekstene finnes sikkert på Prosjekt Gutenberg (se f.eks. her).

Musikere:
John Greaves : vocals, piano, Fender Rhodes, organ, bass guitar
Jeff Morin : guitar, bass guitar
Silvain Vanot : guitar, banjo, harmonica, vocals
Matthieu Rabaté : drums
Scott Taylor : accordion, concertina , flutes, trumpette, tuba
Laurent Valéro : violin, alto, bandoneon, flutes
Jeanne Added : vocals
Jonathan Bell : piano (ett spor)
Michel Rechtman : chorus (ett spor)

Elise Caron: vocals (tilføyd 23. juli)


Det ser ut som om det skal settes opp en opera med utgangspunkt i prosjektet også, og du ser teaseren for det rett her under:

No comments: