Wednesday, June 13, 2012

Åtte låter og en øde øy

Borte hos Musikkprat gir de folk det brutale oppdraget å pakke åtte låter for å ha med seg til en øde øy.

Jeg dropper turen til den øya uansett, og slo derfor fra meg tanken om å velge 8 lange, vanskelige musikkstykker, som kunne gi meg noe å tygge på i lange tider. Mine forslag går for variasjon, tristesse, humor og bråk (album i parantes).

Stikk bort til Musikkprat og kommenter i bloggen der, om du føler for det, så ikke jeg får kjeft for å ha stjålet ideen.

Ivor Cutler: Good Morning! How are you? Shut Up! (Ludo)
- Fin måte å starte dagen på, også på en øde øy.

Robert Wyatt: Sea Song (Rock Bottom)
- Øy eller fjelltopp, denne må uansett med.

Robert Wyatt: Free Will And Testament (Shleep)
- "What kind of spider understands arachnophobia?" Er det noen kryp der?

Maja Ratkje: Insomnia (Voice)
- Kjedelig på øya? Spill så høyt du tør!

Peter Blegvad: Crumb De La Crumb (Downtime)
- "In cemeteries of cement, it says on every monument; consider how your time is spent, ´cause soon your time is done". Tid til ettertanke ja.

Arild Nyquist & Terje Wiik: Visa om kjærlighet (Epleslang)
- Nei, jeg er ikke romantiker, men denne strør melis i sjela mi.

Brøtzmann, Nilssen-Love, Gustafsson: Bullets Through Rain (The Fat Is Gone)
- Live fra Moldejazz, og en suvenir. Jeg var der.

1982: 6:02 (Pintura)
- Folkimprov for alle slags økosystem.

No comments: