Thursday, February 09, 2012

Play Date og Sessions





Nå begynner det endelig å bli tettere på konsertkalenderen igjen i Bergen, og gledelig nok ser det ut til å være mange som er sultne på levende musikk!
Denne uka har det allerede vært PlayDate med Building Instrument og Egg3 (tirsdag) og Sessions nr9 (onsdag) med Stephan Meidell (g), Øyvind Hegg-Lunde (dr), Mari Kvien Brunvoll (voc, electronics, perc) og Espen Sommer Eide (synth, stemmegafler).

Building Instrument er Mari Kvien Brunvoll (voc, lectronics, perc), Øyvind Hegg-Lunde (dr) og Åsmund Weltzien (keyb), og de serverer småskeiv, fengende pop. Ekstra tøft når Brunvoll virkelig drar til på vokal, på herlig romsdalsk! "E det ingen hær, som har lyst te å være med ut å sloss?"

Stavangerbaserte Egg3 er Vidar K. Schanche (g), Inge W. Breistein (sax) og Ståle Birkeland (dr), og spiller visstnok noe som skal minne om "Twin Peaks møter The Texas Chain Saw Massacre". Det hørtes lovende ut, men de kom for sent i gang for meg denne kvelden. Gamle folk må sove, om ærlig arbeid skal utføres dagen derpå.
Jeg trøster meg med at jeg var en av ytterst få, som hørte dem i Logen Bar i 2008!

Gjengen på Sessions nr.9 overrasket med noe mer støyende improv enn hva jeg hadde forventet, men det gikk bra det! Espen Sommer Eide stilte til og med med nyinnkjøpt retrosynth for anledningen. Kom gjerne med navn og type i kommentarfeltet, om du aner hva det er.

Fotoforholdene på Landmark arter seg jo vanligvis slik, at mine amatørbilder derfra, ender opp med å bli bilder av den samme gammeldagse lampeskjermen, som alltid er eneste lyskilde, og noen udefinerbare menneskeskygger rundt omkring. Onsdag hadde jeg et visst håp om at det skulle bli andre boller, da Mari Kvien Brunvoll hadde med en annen lampe (du kan kanskje ane den på bilde nr 3)! Yohoo!
Men det gikk som det måtte gå, den virket ikke!

For eldre lampebilder se f.eks. (!) her, her, her, her, her, her, her og her!

No comments: