Tuesday, January 10, 2012

Thore Hansen 70!

I dag er det grattis og hurra for illustratør og forfatter Thore Hansen, som fyller 70 år!

Jeg har flere ganger forsøkt å få innspill til en (garantert alt for kort) liste over Thore Hansens plateomslag (bl.a. her), og prøver frekt igjen på mannens bursdag. Ingen som har noen gamle jazzplater, med finurlige illustrasjoner på?

En oppsummering:

Per Husby Septett: «Peacemaker» (1976)
Frode Thingnæs´ Quintet: "Samba karneval/Karneval i by'n" (7" 1983)
Various Artists: "Maiden Voyage" (Melodisc 2002)
Kiruna : "Irun" (Melodisc 2003)
Various Artists: "Aerien Voyage" (Melodisc 2004)
Various Artists: "Stellar Voyage"(Melodisc 2005).
Trygve Madsen: "Sketches from Norway" (Pro Musica 2005).
Various Artists: «Drunk In A Ditch - Tales From Rock Limbo 1969-1980» (Rhino/Warner) (2006).

4 comments:

Ulrikke said...

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med plateomslag. Hva med å ta en titt på Kunsten å tilberede den perfekte makrellsuppe i stedet?

Gratis på NB digital:
http://bit.ly/zapC2p

Svenn said...

OK. Takker, men venter til somemren med den.

Svenn said...

Venter du på somemren så kommemern nok.

Marianne said...

Hei!
Jeg skriver en bibliografi over Thore Hansens forfatterskap, i tillegg forsøker jeg å lage om mulig en komplett oversikt over Hansens illustrasjoner. Denne bloggen har vært til hjelp når det gjelder plateomslag han har designet :-)Har du noen tips om hvor jeg eventuelt kan finne mer informasjon om han?