Sunday, January 29, 2012

Stein & Mari

Stein & Mari er Stein Urheim (vokal, gitar ++) og Mari Kvien Brunvoll (vokal, loops, effekter ++), og begge har vært innom her tidligere (Urheim, Brunvoll)
Lørdag spilte de (sikkert en fin konsert) på Finsejazz, og da passer det jo bra å minne om at "Stein & Mari´s Daydream Community EP" kom på Jazzland høsten 2011.

Dette er en fin, avslappet blanding av indie, folk og americana, og har jeg ikke skremt alle med den blandingen, la meg føye til at platen avsluttes med sporet "Voss" (live improvisert), som rett og slett er en slags kosmisk ambient, ikke langt fra Enos "Apollo"- prosjekt.

Min favoritt er "Explorers club annual dinner", den enkleste og mest fengende låten.

Jeg tror denne bare er tilgjengelig på vinyl, men Jazzland sin side har pustetrøbbel i kveld, så jeg får ikke sjekket der.

Cover: Mari Kvien Brunvoll og Elida Brenna Linge.

No comments: