Wednesday, December 15, 2010

Postmaleriet

Rolf W. Syrdahls maleri fra det gamle hovedpostkontoret  i Bergen, har vært lagret i kjelleren hos kjøpesenteret Exhibition siden 2004. Nå er det shinet opp og plassert i BB-bygget på Haukeland, takket være innsatsen til professor emeritus Per Lund-Johansen.
I dag var det avduking med stettglass og kanapeer, også med kunstnerens familie representert.

Vil du kikke på det, kan du gå inn hovedinngangen i BB-bygget i vanlig kontortid, eller gå over gangbroen fra 3. etg. i Sentralblokken på Haukeland universitetssykehus.
Flere bilder på Flickr.

2 comments:

CELINE said...

- Stas med avduking! Jeg var der jeg også, men kom litt sent og måtte gå litt tidlig, så jeg gikk glipp av serveringen, dessverre.

Håper det er greit at jeg låner bildet ditt til MOMENT/C(?)

Fin blogg, forresten!

Svenn said...

Takker. Bare hyggelig at du bruker bildet (eller noen fra Flickr).
Rørte ikke kanapeene jeg heller!