Saturday, December 11, 2010

Kunstløype

Jeg tok meg en liten tur, og fikk med meg tre smakebiter fra Bergens kunstløype i dag.
- I visningsrommet på USF Verftet står utstillingen "The revenge of Trilok Gurtu" av Sigbjørn Bratlie. Hva utstillingen har med Trilok Gurtu å gjøre aner jeg ikke, men den er morsom, med populærkulturelle referanser i fleng! Skynda på før 23. januar 2011!
- Sofia Eliassons "Unbounded Contours" er utstilt i Galleri Fisk akkurat denne helgen, og her er det rett og slett bekmørkt! Jeg stilte selvsagt Eliasson (jeg gikk ut fra at det var henne jeg ante var i rommet) spørsmålet om dette var alt, og hadde dørhåndtaket innen rekkevidde, men ble oppfordret til å vente og "se". Og sannelig om det ikke var litt lys i mørket, og konturene av et innkledd rom trådde frem etter hvert. Spennende!
- aiPotu (Mads Andreassen og Anders Holen) har prosjektet "Leila" på Hordaland kunstsenter. I tillegg til noen få kunstverk i utstillingslokalet, har de kledd inn hele kunstsenteret, så det minner om et telt.
I det jeg skriver dette er det dødt på http://www.kunstsenter.no/, men stikk innom der senere selv,  for å se hvor god tid du har før det er for sent. Blåser det like mye som i dag framover, er jeg redd den innpakningen ryker før julaften uansett.
Og gulrotkaken i kafeen er fortsatt killer bee!

No comments: