Wednesday, November 17, 2010

Wongraven

Selv om vi har vært innom vin i bloggen tidligere, så skal ikke dette utarte på noen måte! Alkohol kan være ødeleggende for kropper og svake sjeler, men jeg må jo bare ha med denne metal-vinen!
Sigurd Wongroven fra black metal bandet Satyricon har utviklet en Barolo-vin sammen med Luca Roagna fra Piemonte (dette sier meg ingenting, men jeg håper dere ble litt  imponert).
Jeg endte opp med en 3 liters kartong med Wongraven Alleanja Langhe Rosso 2009, med en søt djevlefigur på kartongen (fåes også på flaske), og det smakte jo ikke så verst.  Vinen passer visstnok til mat også!
Jeg skal selvsagt holde meg for god til å vitse om en litt metallisk ettersmak, men lenker gjerne til litt bakgrunnsmusikk.

Vinmonopolet fører også Wongraven Unione Barolo 2006, som etter prisen å dømme sikkert er enda bedre.

No comments: