Tuesday, November 23, 2010

Ustabilt

Piksel10, den årlige festivalen for elektronisk kunst og teknologisk frihet, ble avviklet for åttende gang i helgen. Tema for året var (Un)stable, og det ble arrangert workshops, presentasjoner, utstillinger og live happenings.
Den tekniske biten er milevis unna det jeg kan oppfatte, men det er morsomt som bare det å observere. Jeg deltok ikke en gang på workshop der man kunne bygge en kapitalistisk robot (!), men fikk med meg utstillinger på Galleri 3,14 (se det øverste bildet av Jorge Luis Crowes installasjon + advarsel) og Entrée. I tillegg dristet jeg meg ut på USF Verftet to kvelder for støykonserter, live koding med omtegning av kart og f.eks. Claude Heiland-Allen som utforsket en "autonomous hyperspace mathematical model"! Jadda, det er sånn vi fester i Bergen.
Vær obs neste høst, det er god plass til flere observatører.

Det nederste bildet viser stashet som Jorge Luis Crowe brukte på sin kveldsforestilling, og du finner flere mørke bilder og et par bråkete videoer på Flickr.

No comments: